L’Escola Politècnica Superior creu que les visites acadèmiques a instal·lacions, obres, fàbriques o empreses és una eina didàctica que, correctament usada, enriqueix i complementa els coneixements que rep l’estudiant a la Universitat. Per això l’EPS té la voluntat de potenciar i facilitar que els seu alumnes puguin fer, al llarg del seu període formatiu i en la mesura en que la proximitat geogràfica ho permeti, un ventall variat i suficient de sortides fora de les dependències de la UIB.
L’Escola és conscient també que la realització de les sortides del campus, sovint interfereix en la realització de les classes i pràctiques d’assignatures no involucrades en la visita.
Amb l’objectiu de poder conèixer, coordinar i planificar millor la realització de les sortides acadèmiques i minimitzar-ne el seu impacte en altres assignatures, l’Escola Politècnica Superior aplicarà el següent procediment.
- Com a norma general les visites acadèmiques s’organitzaran de forma que no afectin les franges horàries d’assignatures no implicades en l’activitat.
- Si la visita afecta altres assignatures el seu responsable haurà d’informar el professorat afectat amb l’anticipació suficient perquè pugui reorganitzar la seva activitat docent.
- En tot cas, el professor responsable de la visita haurà d’informar a la comissió de direcció de l’Escola amb un mínim de 15 dies naturals, mitjançant un escrit adreçat al cap d’estudis corresponent en el qual haurà de constar necessàriament:
· Nom del professor responsable de la visita
· Assignatura / assignatures
· Lloc de la visita: situació, nom de l’empresa, etc.
· Data i hora de la visita
· Hora prevista de retorn al campus
· Interès acadèmic de la visita
· Vist-i-plau dels professors afectats aliens a la visita (si s’escau) - En cas que no hi hagi acord entre els professors afectats, la comissió de direcció de l’Escola podrà, com a fet excepcional, suspendre les classes a fi de facilitar l’assistència a la visita.
- El nombre d’hores de classe dedicades a visites acadèmiques no podrà ser superior al 30% de la càrrega pràctica de l’assignatura.
Junta de l’EPS de dia 7 de juliol de 2005.